marți, 18 februarie 2014

Dimineti cu... cai verzi pe pereti

Ora de gratie 6,45, copilul decide ca vrea san, iar, a doua tura intr-o noapte si asa inceputa mult prea tarziu. De vreo 10 zile experimentam crizele la culcare." Nu ma vei nani! " Si uite asa o tine o ora in tipete, plansete, dat cu picioarele. Nicio metoda nu mai functioneaza iar mie imi vine sa-mi iau campii. Ca dupa trei ani si mai bine de nesomn, asta a fost cireasa. Sa atipesti si sa fii trezit de 50 de ori pe seara, o minunatie. Deci, in fiecare seara ne prinde 11-11,30 cu ea smiorcaind si cu mine injurand printe dinti. Binecuvantare, nu alta! Deci, aproape 7, afara se vede deja lumina si, daca e lumina, ne trezim." Gaca nani! " Sper sa o pacalesc ca-i inca prea devreme sa ne trezim, ii dau san, bea apa, isi ia hipopotamii si se pune inapoi. Imi fac trei randuri de cruci in gand si sper ca apuc sa fac si eu dus in liniste. Ma strecor ca o fantoma de 100 de kile ce sunt si ma teleportez in baie. Ieiii! Nah! Ti-ai gasit!
 
- Mamiiii!
-.....
- Mamiiiiiiiiiiiii!
- %^**(&^$$$!!!
- Mamiiiiii! Gaca naniiii! Unde ietzi?
- Da, mamica, sunt la baie, stai acolo ca vine mami! %^*&&^%%!!!
- Ie tzeva pe tavan acoo huc!
- Ce e mami pe tavan?
- Ie tzevaaaaa, acooo, tzevaaa!
- Unde mai, mama, e o raza de soare?
- Nuuu, e acoo huc tezva!
- Vine mami acum! E un animal? (eu, in ideea de a ma lamuri daca e ceva sau inventeaza)
- Daaaaaaaa! Acoo pe peiete!
- (na ca se misca) E un animal? (si sar din baie) Unde?
- Daaa, acoo hi fatze ham, ham!
- Un caine, pe perete?
- Daaa, acoo, ute, in iaba maie vede! (si-mi arata foarte convinsa spre perete)
- E un caine in iarba mare verde?
- Daaa, in iaba mare pana huc, huc a tzer! Ie acoo!
- Uite-l, mami, ca a plecat! Paaa caine!
- Vei nani! Tea mami in pac, tina in biatze!
 
Hai ca poate se culca la loc. Stau putin langa ea, cere iar san, iar apa, iar hipopotamii. Pe rand, ca altfel nu se poate- intai Hipic mic, pe urma mama Hipa. Manica, neica!
 
- Gata naniii! 'u mai vei nanii! Vei mancaie din fever!
- Nu mai dormi?!
- Nuuuu, vei mancaie din fever! Ia mami in biate!
- Hai, mami, sa punem ciorapeii si mergi singura ca pe mami o doare spatele!
- Nuuuuu, viei biaaaaaateeeee! Uaaaaaahaaaaa!
- O sa te scap de jos, am mainile amortite, nu poate mami!
- Capa mami fifica pe hos, face fifica paf a Gami-Gami, fifica nu se mai iepa(r)a, fifica ie dava(r)ateia, nu ie 'esene mimate a Gami-Gami! ( si decide sa mearga pe jos)
- (Doamne ajuta!)
- Ia mami in biatze, vada fifica in fever!
- Ce sa-ti dea mami, vrei branzica?
- Nuuuuuuuuu!
- Vrei ficatei?
- Nuuuu!
- Vrei ricotta?
- Nuuuu!
- Vrei oua?
- Gaaa, baca fifica oaiele, faca omieca!
- F&^%! Nu vrei altceva?
- Nuuuu! Aiuta fifica a mami faca amieca!
 
Deci fa Miruno si omleta, de fapt stai dupa copil sa sparga si sa bata ouale, apoi sa puna si "banga haata". Da-i si sa manance, ca parte din noua toana nici nu mai mananca singura. Pe la 8 si un sfert apare si bona. Ieiiii! La ora la care ar fi trebuit sa fiu deja la job eu abia intru in baie. Lucky meee! 45 de minute si trei episoade din Peppa mai tarziu- pe care nu le poate pune bona, musai eu- reusesc sa ies din casa. Astazi cel putin nu a plans cand ma plecat. De fapt, de cand face circul seara a renuntat la circul cu plans pana la lesin de dimineata. Again, lucky meee! Deci, la doua ore de la tezire, am invins sa plec la munca! Cum spunea mamaie: M-am tezit la miezul noptii s-am ajuns la stalpul portii!
 
Hai sa faca trei ani, sa se termine cu "teribilii doi" pana nu ma termina ei pe mine! Dar cine stie ce ne mai astepta dupa?! Mi-e si frica!
 
 
N.R. Gami-Gami= Humpty-Dumpty 
 
 
 
 
 
 
-
-

9 comentarii:

  1. of, doamne, cum ar face ei orice numai sa nu doarma!
    noi am mers pe varianta cu somnul de amiaza pana in maxim 14.30, caci dupa mai multe experiente cu diferite ore, am observant ca daca doarme mai tarziu de ora asta, seara se lasa cu circ. asa ca daca nu adoarme pana la maxim 13.30, tic-tac ii spune sa nu mai faca nani la pranz, aterizeaza in pat la 18.30 si adoarme la san in maxim 5 minute (doarme pana a doua zi la 7-8, cu obisnuitele 1-2-3 (sau cate or fi) treziri pentru lapte). daca insa doarme la pranz, seara de la 20.00 incepe ritualul de somn si in cel mai rau caz ne prinde 21.45, in cel mai fericit caz 20.30.
    foarte savuroasa conversatia cu Matilda, cu cata convingere ti-a povestit despre ham-ham ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E clar ca ea trece prin ceva foarte deranjant pt ca si in restul timpului este capie complet. O sa-mi iau vreo 2 zile libere legate de un we si sa vedem ce e cu ea, sa rupem putin ritmul. Am incercat si fara somn deloc si tot la 10 s-a culcat si tot cu circ. Ea oricum a avut mereu primul interval al zilei mai lung si mai activ si spre seara mai lent. De aceea somnul de pranz era intre 2 si 5-5,30. Acum si la pranz doarme cu slujbe doar vreo ora. Ceva o nefericeste...

      Si, da, a inceput cu fabulele si chestiile imaginare, Dumnezeu sa ne ajute! :)))

      Ștergere
  2. Welcome!:) Iti urmaresc de mult postarile, ai facut o pauza luuunga... credeam ca te-ai lasat de blogarit:)) Lasa, ca trec si ''teribilii doi''! eu sunt deja la teribilii cinci...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei, bine te-am gasit si eu! Din pacate viata mea s-a oprit undeva prin toamna cand a inceput circul cu renovari, credite, mutari, iar renovari, iar credite. Sper sa fi iesit la liman si sa ne vedem mai des. Si cred ca astia mici sunt plini de resurse de nu mai iesim din teribili nici la 30 de ani :)))

      Ștergere
  3. Aoleu...asta ma asteapta?? Galusca mea abia implineste 5 luni la sfarsitul lunii si m-a disperat cu plansul :). Adoarme in marsupi plus sau in sling...si e tot timpul cu cate 1,2 degete in gura sau tot pumnul si e foarte maraita (cred ca ne pregatim intens pentru 1,2 dintisori?!?). Ma rog la Dumnezeu sa creasca mai repede ca mi-a facut nervii praf....si vanatai pe sani de la atata ciupituri cand papa!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lili, draga mea, abia acum incepe sa se dezmeticeasca pe lume. Pe la 6 luni pe langa dinti au si unul dintre salturile majore in evolutia nervoasa si asta ii face mult mai agitati. vestea buna este ca atunci cand va iesi din ea va avea foarte multe acumulari si va fi mai fericita si mai usor de inteles. Dintii, din pacate, pentru unii copilasi sunt un adevarat chin. Rabdareee, rabdareee, numarat pana la 10, facut un duuus, iar rabdaree!

      Ștergere
  4. mama, da e hotarita bine de tot Mati! :) A mea n-a facut figuri la somn ( thank god! ) , pe Mark il apucase la un moment dat, se trezea in mijlocul noptii si urlaaa de zici ca-l omorai si nu tacea pina nu ma duceam sa-l iau linga mine in pat ( de fapt pe sofa, ca Liv doarme super rau si n-am curaj sa las copilul linga el lol) Mama si asa ma chinuiam cu el, juma de noapte,ca el nici nu doarme nici unde decit la el in pat ( si io nu incap acolo) . Eram capiata de somn,iti dai seama. Pina s-a enervat Liv intr-o noapte,cind a inceput fi-=su concertul si io dadeam sa ma ridic sa-l iau si zice " las' ca ma duc io de data asta". Se duce, deschide usa si zice din usa, cu o voce mega serioasa : ce-i asta la tine? ia termina cu galagia si fa nani,ca trezesti toata casa! Noaptea facem nani,nu tipam! sa n-aud un cuvint!".
    Fata mea, nu zici ca s-a facut liniste? a adormit inapoi in 3 minute!
    Vine Liv inapoi in pat si zice : ai vazut cit e de simplu? hai noapte buna,ca io ma trezesc la 5 sa plec.
    Si de atunci, avem pace noaptea. Io n-am inima sa ma zbirlesc la el, si daca il apuca figurile pe la 5-6 dimineata, il iau linga mine in pat si mai dormim pina la 8...:) Acuma nu stiu ce oi face cind vine si number 3...

    RăspundețiȘtergere
  5. am crezut ca doar fiica mea de 5 luni jumate face asa:)). care are puseu de nesomn, ziua doarme maxim doua ore, noaptea doarme , dar pana adoarme o iei pe campii. lasa Miruna ca trece si episodul asta. si peste ani o sa razi cu Mati de ce facea cand era mica. va pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Culmea e ca i-a trecut de aseara, saraca, dupa ce am parat o intregului internet. S-a culcat fara probleme si a dormit toata noaptea lemn :))

      Ștergere