sâmbătă, 24 august 2013

La Zoo

Saptamana trecuta am stabilit impreuna cu C. un program comun pentru fetitele noastre. Si ea isi dorea sa petreaca timp exclusiv cu E. pentru ca nu mai avusese la fel de multe ocazii dupa venirea fratiorilor ei gemeni. Si noi eram in saptamana dedicata Matildei. Asa ca luni am fost in vizita la ele acasa pentru a acomoda zgatiile una cu alta si a doua zi am stabilit sa mergem la Gradina Zoologica Baneasa. Dupa ce am vizitat Microrezervatia de langa Delfinariul din Constanta, Matilda a ramas impresionata si-mi tot povestea despre animale- zebra preferata ei. Asa ca mi s-a parut o idee buna sa facem o excursie la Zoo. Nu stiam la ce sa ma astept, ultima mea vizita acolo s-a intamplat acum aproape 30 de ani... dar amintirile frumoase sunt inca vii. Chiar eram curioasa cum or sa redescopere ochii de adult acel loc, mai ales dupa ani de Discovery Channel si posibilitatea de a calatori si de a vedea unele animale in habitatul lor natural. Si daca reactia Matildei va fi una asemanatoare cu cea pe care o aveam eu in copilarie. Oricum plimbarea nu a stricat nimanui :).


Gradina Zoologica Bucuresti a luat fiinta in anul 1955 sub forma unui serviciu al Sectunii Gospodariei Comunale din cadrul Sfatului Popular al Capitalei.

La acea data, mici efective de animale erau raspandite in parcurile Cismigiu, Carol I, Herastrau si in Padurea Baneasa.

Intre anii 1955-1959 are loc o concentrare progresiva a animalelor in cadrulColtului Zoologic Baneasa, unde la 1 Mai 1959 s-a deschis primul sezon de vizitare.

Incepand din 1962, titulatura institutiei a devenit Gradina Zoologica Bucurestisi in acelasi an, a fost inclusa in Anuarul International al Gradinilor Zoologice (International Zoo Yearbook, editat de Societatea de Zoologie din Londra).
Gradina zoologica, avand suprafata totala de 5,85 ha, este un asezamant public care intretine si expune colectii de animale vii, salbatice, indigene si exotice, in vederea realizarii a doua principale deziderate: conservarea faunei (avand prioritate speciile amenintate cu disparitia) si instruirea, educarea si recreerea publicului vizitator.
 
 Inainte de a face ceva nou ii povestesc despre ce o sa facem. Unde o sa mergem si ce este acolo. Daca vad ca lucrurile ii trezesc interesul pun planul in actiune. Daca imi spune ca nu, atunci o las pentru alta data. Nu cred in purtatul copiilor in tot felul de locuri doar pentru ca parintele banuieste ca i-ar placea sau pentru ca trebuie sa bifam unele activitati. Eu ii povestesc neutru, o intreb si ii arat fotografii de pe internet cu lucruri asemanatoare pentru a vedea daca ar fi un lucru placut pentru ea. Chiar si cu deplasarea la munte am facut asa, i-am aratat ce inseamna "munte" si a zis ca vrea sa mergem. Asa ca atunci cand a vazut ca la Zoo e cu animale (mai ales maimuuuteee) topaia de fericire. Si revederea cu "mama goi bebe" si cu "beba" cred ca a jucat un rol important. Noi deplasarile le facem in principiu cu taxiul, asa am facut si acum. Din Pipera am mers impreuna cu fetele. Drumul este simplu si foarte putin aglomerat intr-o zi de marti ora 10. Pretul unui bilet pentru adulti este de 13 lei si pentru copiii cu varsta peste 2 ani de 6,5 lei. Programul zilnic este 9 -17. Ce puteti vedea (cu putin noroc) acum la Zoo:

 
 
In absenta elefantilor cel mai impresionant a fost, cu siguranta, TIGRUL. Atat pentru noi cat si pentru copii. Nu imi aminteam sa fie atat de mari. Chiar mari si te cam inspaimanta ideea ca ar putea scapa de acolo. Imprejmuirea tigrilor este din gard metalic. Pentru lei a fost montata o alta din sticla si lemn, ceva mai "naturala", din fericire pentru ei. Din pacate pentru vizitatori leii cautau protectia si umbra panourilor din lemn si stateau dupa ele. Asa ca puteai zari ori o coada ori trei fire din coama. Tigrii erau trei la numar, leii erau in pereche - o leoaica si un leu. Din ce am vazut felinele pareau sa o duca cel mai bine. Probabil fiind de multe generatii in captivitate s-au adaptat. Nu pot sti ce era in sufletul lor. Foarte multe pasari de apa (era o gasca foarte interesanta gri cu ciocul galben fosforescent- nu am notat cum se numea si imi pare rau). Exista doua colectii in incinta- un Aqua-Terrariu- cu pesti si reptile- si o Casa a pasarilor- cu multe specii de pasari exotice. Nu am reusit sa vedem fix maimutele, in special cimpanzeul, am vazut doar un fund rosu specific de Pavian. Nu le-am vazut pentru ca se adapostisera de caldura (sau poate nu mai erau). Acelasi lucru pentru lupii albi, urs, canguri. Simpatice nutriile :).

 
 
 









 
 acest domn vorbea cu animalele, isi lua ramas bun...
 
In ansamblu a fost o plimbare placuta alturi de oameni frumosi. Putin obositoare pentru fete asa ca ne-am tot oprit pentru a aduna frunze si pentru cateva balaceli la tzasnitorile cu apa potabila. Pentru mine a fost o dezamagire... nu stiu daca lucrurile chiar s-au schimbat atat sau pur si simplu atunci vedeam altfel. Acum am avut sentimentul ca ma duc in vizita in casa cuiva si proprietarul nu-i acasa, poate pentru ca nu exista picior de personal in tot perimetrul care sa atraga prin prezentarea sepciilor. Pentru copil, abia dupa cateva zile cand a avut cui povesti ce a vazut, am descoperit ca fusese o placere si ii ramasesera multe amintiri. O sa mergem si la anul, cu siguranta va intelege altfel lucrurile. Si ii urez succes domnului Oprescu in initiativa sa de a transforma Gradina Zoologica in Bio Parcul Zoo de 60 de hectare, de la 5,7 hectare cat are acum, pana in anul 2020.
 
 
 
 

Un comentariu:

  1. Am fost si noi acum o saptamana, nu mai era asa dezastruos ca ultima oara cand fusesem eu (imi si zburase & probabil murise papagalul la vremea aia) dar tot mi-au parut triste animalutele :(

    RăspundețiȘtergere