marți, 11 iunie 2013

Cum e sa plangi dupa Lady Stark

ATENTIE!!! Aceste post contine link-uri catre spoilere!!! Daca urmariti serialul sau vreti sa-l urmariti si nu va place sa stiti inainte ce se intampla nu intrati pe link-uri! Sa nu ziceti ca nu v-am spus!
 
Cum ma stiti mama ocupata, muncitoare si voluntara pe unde ma duce sufletul, nu am timp de nimic pentru relaxarea bietilor nervi. De mai nimic. Nu mai am timp pentru citit, plimbat, Tv sau alte treburi pe care le-ar face un om care nu are un copil lipit de el ca timbrul de scrisoare. Deci putin timp spre deloc. In tot contextul asta am si eu doua placeri "meschine". Una se numeste Grey's Anatomy si cealalta Game of Thrones. Cu Grey lucrurile sunt simple, serial relaxant, usurel si comod. E pauza mea de sambata la pranz cand doarme fi-mea. Acum serialul este in vacanta pana in toamna, vedem cu ce resurse revine ca a devenit cam banal. In schimb cu Urzeala Tronurilor, cum i-au spus romanasii, e pasiune mare, bola grea. Ia sa mai faca Matilda un puzzle cat ma uit si eu repejor pe vPlay la cel mai recent episod. Nu am timp si rbadare pentru HBO, mai ales ca pe HBO serialul este la ora cand eu parchez copilul de seara. Deci ma uit pe furate, pe genunchi, fara sonor (ca sa nu se sperie copilita din doatare). Ca, na, serialul asta e cam cu hacuiala, lupte si omoruri.
 
Idila noastra a inceput in anul de gratie 2011, aprilie, cand ma potolisem si eu pe acasa pentru ca ideea de a naste la serivciu nu-mi suradea. Cum eram satula de citit, de gandit, de tarat de colo colo cu burta pe genunchi, am zis ia sa vad un serial. Si am reluat Grey's Anatomy de unde-l lasasem acum niste ani, am vazut Weeds cu cea mai mare placere (super funny serial, recomand) si Spartacus. Pe aceste din urma l-am terminat de vizionat in timpul "scurtului" travaliu de 26 de ore. Relaxant :)). Apoi am avut nitica treaba sa nasc frumos si iubit copil si sa-l veghez o saptamana in una bucata maternitate Bucuresteana pe numele ei Filantropia. Intoarse acasa si linistite, in pacea si frumusetea primelor luni din viata ei, aveam si eu momente libere. Ca de dormit oricum nu puteam dormi inca nevindecata de ororile maternitatii cu pricina. Deci, ce sa mai vad, ce sa mai vad? Si atunci imi pica in mana Games of Thrones (A Game of Thrones is the first of seven planned novels in A Song of Ice and Fire, an epic fantasy series by American author George R. R. Martin. It was first published on 6 August 1996.) . Sezonul I. Nou nout, abia lansat, scos din tzipla. Eu sunt mare amatoare de filme cu iz medieval, de legende, tipul fantasy, personaje fantastice, cu istorie si strategii, fire epice incurcate si lungi. Deci, perfect! Am vazut primul sezon pe nerasuflate si am intrat online sa caut sezonul doi, cand colo... supriza, urmatorul sezon abia peste un an. Cam nasol, zic. Asteptam.
 
Actorii  sunt alesi impecabil, intrigile credibile si inteligente, realizarea de zile mari. Super realism. Nu mai zic fericire cand mi-l vad si pe fumuselul de Jason Momoa in rolul lui Drogo- un Khal fioros. Pacat ca l-au rezolvat repejor si l-au trimis in alte lumi. Tot din primul sezon s-a cladit si simpatia pentru unul dintre personajele principale: Catelyn Stark. "Mama" serialului. Nobila, devotata, puternica. Pe alocuri cam multa violenta si cam mult realism, ai senzatia ca ii despica si-i spanzura cu matele la tine in sufragerie. Dar asta e si farmecul. Oricum, nu-i un serial pentru cei slabi de inger sau de stomac. E cu mult sange, mate, maini si picioare taiate. Si e un serial in care nu ar trebui sa te atasezi prea mult de personaje pentru ca atunci cand ti se par mai simpatice le zboara careva capul.
 
Trecu si anul si veni Sezonul II, aprilie 2012 (A Clash of Kings is the second of seven planned novels in A Song of Ice and Fire, an epic fantasy series by American author George R. R. Martin. It was first published on 16 November 1998 in the United Kingdom, although the first United States edition did not follow until March 1999. In May 2005 Meisha Merlin released a much-delayed limited edition of the novel, fully illustrated by John Howe). De data asta l-am lasat sa termine de rulat si l-am vazut frumusel pe tot online. Mult mai bine asa. Pe langa simpatia pentru Lady Stark incep sa-mi placa si Tyron Lannister (personaj negativ, chipurile), Arya Stark si de Daenerys Targaryen. Anul acesta abia asteptam sa apara Sezonul III (A Storm of Swords is the third of seven planned novels in A Song of Ice and Fire, an epic fantasy series by American author George R. R. Martin. It was first published on August 8th, 2000 in the United Kingdom, with a United States edition following in November 2000.) Razboi, intrigi, dragoni si intorsaturi de situatie. Toate bune si frumoase.
 
Plec in concediu, serialul avea si el o saptamana pauza. Si, pe 3 iunie, apare episodul 9, penultimul din aceasta serie. Cum am avut aventuri cu wireless-ul bulgaresc nu am apucat sa vad si eu episodul. O prietena lasase un status pe FB ca-i dezamagita, ma gandesc ca a fost un episod plictisitor, fara actiune. Si episodul anterior fusese cam diluat. Deci in ziua cand am reusit sa resuscitez internetul si sa intru pe vPlay am facut-o cu ideea ca va fi un episod plictisitor si ma uitam foarte relaxata spre adormita. Cand in mijloc de petrecere de nunta i se nazare autorului sa omoare doua personaje principle, unul fiind personajul meu preferat Catelyn Stark. Si am ramas cu un nod in gat holbandu-ma la monitor. Cum, mai frate, sa o omoare pe Lady Stark? Ca l-a omorat pe fi-su, razboinic, asta era de asteptat, era in fisa postului, dar pe ea?! Si tocmai cand copilita aia (Arya) ajunsese si ea amarata la doi pasi de ei. M-am suparat real de ziceai ca sunt ai mei de acasa :)). Ce ti-e si cu femeile astea. Si cum asta nu-i serial din ala in care viseaza unul urat si cand se trezeste sunt toti bine si sanatosi, aici aia care mor, mor. Sau nu? Sau nu :). Da nu va mai zic, asteptati sezonul viitor.
 
 
 
De suparare am luat Sezonul I la revazut si atunci mi-a picat fi-sa si cine este mama lui Jon Snow :)). Oricum super serial, ma apuc de citit cartile. Ceea ce va urez si voua!

5 comentarii:

  1. Eu am citit cartile, inca am nervi ca au scos pe piata primul volum inainte sa-l fi scris si pe ultimul ca amu' am neste curiozitati nesatisfacute.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu exista persoana care sa fi vazut serialul si sa nu-l recomande, imi pare ca se repta istoria Prison Break?

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am citit cartile (toate cele 5 aparute) acum un an jumatate, dupa ce vazusem primul sezon al serialului si voiam sa stiu ce urmeaza...
    Si... nu am aflat oricum sfarsitul, asta fiindca este in curs de scriere penultimul volum si este anuntat apoi si cel care va incheia seria (si care, desigur, inca nu are nici o pagina scrisa...)
    Concluzia mea este ca, voi apuca sa vad finalul serialului odata cu fiul meu, care acum numara vreo 5 ani de viata :) ... dar daca tinem cont ca ii scrierea-editarea-publicarea unui volum dureaza vreo 3 ani, mai luam in considerare si timpul necesarfilmarilor, acolo ajungem.
    Oricm iti recomand sa citesti cartea, Tyron imi pace si mie tare mult. Si... cine e mama lui Snow? Acum m-ai lasat pe ganduri :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am citit tot. Pentru ca nu-mi place sa aflu detalii :)
    M-am suparat cand am auzit de pauza asta lunga. Eu nu am timp sa citesc acum carti de fictiune, vreau filmul! :(((

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu a murit :) Doar ca nu o să-ți mai placa de ea!

    RăspundețiȘtergere